Follow US:

Practice English Speaking&Listening with: Light Sleeper

(0)
Difficulty: 0

I FEEL THIS DEEP DOWN TREMBLING

IN THE EARTH 'NEATH MY FEET

IT SHAKES THE GREAT FOUNDATIONS

I AWAKE FROM MY SLEEP

I TRUST MY LIFE TO PROVIDENCE

I TRUST MY SOUL TO GRACE

BUT NOTHING TAKES AWAY THE PAIN

I CAN'T FORGET YOUR FACE

SOMEWHERE IN THIS FASCINATING

SHELL OF BLOOD AND BONE

I STRUGGLE THROUGH THE DAY TO DAY

I BRACE AGAINST THE STORM

THOUGHTS OF YOU CONSUME ME

LIKE AN OVERWHELMING TIDE

SOMETHING IN THE AIR TONIGHT

IT WOULD DO NO GOOD TO HIDE

♪ 'CAUSE IT FEELS

LIKE THE WORLD'S ON FIRE

YES, IT FEELS

LIKE THE WORLD'S ON FIRE

NIGHT AFTER NIGHT

LIKE A FEVER IT BURNS

I DEPRIVE MYSELF OF FEELING

A BLESSING, NOT A CURSE

A LOVE THAT CAN'T BE LIKENED TO

THE SAME OLD THING OR WORSE

MAYBE I'LL SEE BETTER

WHEN THE STORM INSIDE HAS PASSED

MAYBE I'LL SEE BETTER

HOW ARE YOU DOING ?

WHEN I SEE MY FACE AT LAST

[ Quiet Chattering ]

TILL THEN

I THINK THE WORLD'S ON FIRE

TILL THEN

I THINK THE WORLD'S CAUGHT FIRE

YES, IT FEELS

LIKE THE WORLD'S ON FIRE

YES, IT FEELS

LIKE THE WORLD'S ON FIRE

[ Thinking ] LABOR DAY WEEKEND.

SOME TIME FOR A GARBAGE STRIKE.

EVERYBODY CRAZY TO STOCK UP.

THEY DECIDE TO SCORE AT THE LAST MINUTE, AND THEY WANT IT NOW.

NEVER FAILS.

THE FACES LOOK ALIKE.

YOU GOTTA USE MEMORY TRICKS. EACH HAS SOME PECULIARITY.

IT KEEPS YOU SHARP.

A D.D. TOLD ME, WHEN A DRUG DEALER STARTS WRITING A DIARY, IT'S TIME TO QUIT.

I STARTED WRITING AFTER THAT.

NOT EVERY NIGHT. NOW AND THEN.

FILL UP ONE BOOK. THROW IT OUT. START ANOTHER.

HERE WE ARE.

THANKS.

[ Doorbell Rings ]

AH, DARLIN'.

ANN.

SO, WE MADE NEW YORK SAFE FOR ANOTHER WEEKEND ?

ROBERT.

GET A JOB.

SAD WHAT TEN YEARS WITHOUT SEX CAN DO.

[ Laughs ] GOT ANY HUNDREDS ?

UH, TWENTIES.

AND... SOME TENS.

TENS ?

GODDAMN CASH MACHINES !

DID WHAT'S-HIS-NAME GIVE YOU THE RUNAROUND ?

YEAH. C.B.D.

FUCKING INVESTMENT BANKERS. CASH BEFORE DELIVERY.

WELL, THESE WALL STREET KIDS PLAY WITH FAKE MONEY ALL DAY.

FOR THEM, CASH IS SOME KIND OF THEORETICAL CONCEPT. IT DOESN'T APPLY.

WE SEE 'EM AT 2:00, RIGHT ? 9:00, I SHUDDER TO THINK THEY ARE BUYING AND SELLING.

IT HAS TURNED ME OFF OF THE STOCK MARKET COMPLETELY.

TELL ME ABOUT IT. I'VE-- I'VE THOUGHT OF INVESTING MANY TIMES,

BUT IT'S JUST TOO DAMNED CROOKED.

[ Laughs ]

THESE PEOPLE.

IT'S LATE. I GOTTA CRASH.

TRY, ANYWAY. YOU STAYING ?

IT'S OVER. HMM ?

[ Ann ] MM-HMM.

[ John ] IT'S OKAY ?

YEAH, SURE.

YOU DO LOOK LIKE YOU'RE COMING DOWN WITH SOMETHING. TAKE SOME C's.

GO ON. I'LL TAKE CARE OF ANYTHING ELSE THAT COMES IN.

THANKS.

SLEEP TIGHT.

PICK UP THE TRASH.

YEAH, YEAH, YEAH, YEAH.

[ Ann ] SEE YOU TOMORROW.

BIG KISS.

[ Thinking ] LABOR DAY. UNION MOVEMENT.

THERE'S A CONTRADICTION IN TERMS.

I KNOW ABOUT LONG HOURS.

IT'S WORSE WHEN I'M OFF. I JUST WALK AND WALK.

THERE'S AN ELEMENT OF PROVIDENCE TO IT ALL.

LIKE ROLLING NUMBERS.

LUCK. YOU'RE WALKING DOWN THE STREET.

SOME GUY THAT LOOKS MAYBE A LITTLE LIKE YOU DOES A STICK-UP FOUR HOURS AGO.

A COP PULLS YOU IN 'CAUSE HE'S COLD AND WANTS TO GO INSIDE.

THEY GRAB YOUR STASH. YOUR NUMBER'S UP.

YOU'RE BUSTED FOR NOTHING. FOR BAD LUCK.

[ John ] LIKE THE JACKET.

[ Man ] THANKS, MAN. I GOT IT AS A TRADE.

IS THAT IT ? ARE THEY FACED ?

DON'T BORE ME.

IS IT SO MUCH WORK TO JUST FACE ME THE SAME DIRECTION ?

YOU KNOW, YOU DON'T DO IT, I GOT TO. IT'S TIME.

YOU'RE TOO MUCH.

MY TIME. WE'VE BEEN THROUGH THIS.

THIS 19 GRAM SHIT IS A DRAG.

WE PAY YOU MORE, YOU PUT UP WITH MORE.

[ Sirens Wailing ]

WHITE DRUGS FOR WHITE PEOPLE.

TWICE THE PRICE, TWICE THE SAFETY.

[ Sirens Continue ]

I CAN'T BELIEVE ANN HAS BEEN WORKING AS LONG AS SHE HAS AND NEVER BUSTED.

NEVER MADE ANY BIG MONEY, EITHER.

SURE.

- SHE BLOWS IT. - YOU BELIEVE THAT ?

WHAT ARE YOU GONNA DO AFTER SHE QUITS ? HOW LONG HAVE YOU BEEN WITH HER ?

SHE'S ALWAYS SAYING THAT. WE'LL SEE, JEALOUS.

IT'S JUST THAT, YOU KNOW, YOU SHOULD PICK UP A TRADE, MAN. YOU'RE TOO OLD TO BE A GOFER.

NO WAY. I'M NOT THE MANAGEMENT TYPE.

[ Laughs ]

IF I TAKE CHARGE, I'LL START USING AGAIN.

IT'S NOT FOR ME.

I KNOW SOME MUSIC PEOPLE.

I'M GONNA GET INTO RECORDING.

YEAH.

HMM ?

OH.

- TOUR. - YEAH ?

THIS WOULDN'T MATTER TO YOU, BUT YOU MAY GET HASSLED.

WHY ?

DON'T YOU READ THE PAPERS, MAN ? THE PARK MURDER.

LAURA RENGEL, 19-YEAR-OLD BARNARD COED BITCH, DEAD IN TURTLE POND.

[ Horns Honking ]

SHE WAS COKED TO THE FUCKING GILLS.

ALL OF A SUDDEN, THEY'RE HOT AFTER MID-LEVEL DEALERS. DO YOU KNOW HER ?

HMM.

WHO KNOWS ?

THANKS FOR THE WARNING.

MMM.

[ Ann ] MM-HMM. OH, THREE YEARS.

YEAH, TIS IS A SWEETHEART.

UH-HUH.

JACK.

[ Kiss ]

YOU PICK UP FROM JEALOUS ?

YEAH. I HAD TO MAKE FOUR TRIPS LAST NIGHT.

WE'RE CERTAINLY NOT HIS FAVORITE PEOPLE.

WE DON'T MAKE THE LAWS.

NINETEEN IS CARRYING, TWENTY IS DEALING.

LET HIM BE STUPID.

HE TOOK MY HUNDREDS.

TAKE OVER FOR ME A WHILE. I'M GETTING CONTACT HIGH.

P.P. ?

YEAH, SEVEN TO THREE.

[ Ann Talking On Phone, Indistinct ]

[ Sighs ]

WHO'S HER MAJESTY TALKING TO ?

THE ECSTASY CONNECTION FROM ARIZONA.

SHE'S TRYING TO GET THEM TO COME UP HERE. OR BETTER, EUROPE.

THAT'S WHERE THE MONEY IS.

YEAH, ALL THE MARKUP. COULD BE THE BIG ONE, JACK.

DON'T DRESS. [ Sighs ]

DO YOU REALLY THINK SHE MEANS IT THIS TIME ?

THAT'S WHAT SHE SAYS. NEW YEAR'S EVE--

SHE HAD HER CHART DONE. NEW YEAR'S EVE AND OUT.

NO ACID HOUSE, NO PRODUCT, NO DELIVERY.

THAT'S JUST HER MOUTH TALKING.

NEXT YEAR IT'S STRICTLY AKASHA.

AKASHA ?

COSMETICS. THAT'S WHAT SHE'S CALLING THE COMPANY NOW.

I DON'T GET IT. WHY WOULD ANYONE WANT TO PAY TO PUT WEEDS ON THEIR FACE ?

WHY WOULD ANYONE PAY TO PUT 'EM UP THEIR NOSE ?

[ Laughs ] ROBERT, YOU GOT A POINT THERE.

[ Ann Continues, Indistinct ]

I LIKE COSMETICS.

I NEED COSMETICS.

[ Sighs ] YOU SHOULD COME IN WITH US.

YOU FORGET, SHE HASN'T ASKED ME.

JOHNNY, ROBERT, GET YOUR BUTTS IN HERE !

OH, MY, IT'S COMING.

PLANT TWO BIG KISSES ON ME, BOYS.

FIFTEEN-HUNDRED ECS', 30 EACH, AND THE DELIVERY IS HERE !

[ Laughs ] THANKS. HOW DO YOU LIKE IT ?

THAT'S GREAT.

NO, I MEAN THE FACE CREAM.

HMM ? MARIGOLD, CHAMOMILE, ALMOND, ALOE, EGG.

I REMIXED IT. YOU LIKE IT ?

IT'S NICE. YEAH.

WHICH REMINDS ME, IF YOU GO DOWNTOWN, GET ME SOME ALMOND OIL BUT NOT THE CALIFORNIA.

OKAY.

OKAY, WHAT DO WE HAVE TO EAT ?

THAI. WE HAVEN'T HAD THAI IN A WHILE.

LET'S HAVE INDIAN.

SWEETHEART, IT'S SATURDAY.

OKAY, THAI'S GOOD.

THAI, THAI, THAI, THAI, THAI, THAI, THAI.

HELLO. THIS IS ANN.

PLEASE LEAVE A MESSAGE.

I'M GONNA START WITH A MEE KRAB FOR AN APPETIZER.

ANN, THIS IS ED. CALL ME.

SHIT. ANSWER THAT. HE'S GONNA CALL BACK EVERY FIVE MINUTES.

THE NIGHT BEGINS. [ Sighs ]

[ Machine Beeps ]

CURRY. THE BOUILLABAISSE IS AWFULLY GOOD.

OR PED SRI LAM, DUCK COVERED WITH PLUM AND GINGER SAUCE.

NO, I'M GONNA GO VEGGIE. GET ME THE PUK OB.

ROBERT !

THAT'S NOT GONNA BE ENOUGH FOR YOU.

WHAT ?

DO YOU WANT PUK OB ?

UH, YES.

YOU USE IT FOR FACIAL CREAM.

REMOVE UNSIGHTLY HAIR.

OH, YES, LAUGH, LAUGH. VERY FUNNY.

YOU'RE GONNA BE WATCHING ME ON OPRAH FROM A WELFARE HOTEL.

FORGIVE US.

ALL RIGHT.

EDDIE WANTS NOW. NOW.

NOW.

HIS PLACE, TOP LADY. GOD KNOWS WHAT HAPPENED TO HIS SHIT YESTERDAY.

YOU TAKE A CHECK IN.

OH, I THOUGHT WE WERE SUPPOSED TO BE LIGHT TONIGHT.

DON'T YOU WATCH TV ?

NO. I DON'T HAVE ONE.

YOU DON'T ?

NO.

WELL, IF YOU HAD A TV, YOU'D KNOW IT'S SUPPOSED TO RAIN.

IT'S GOOD FOR THE TREES.

OH, YEAH.

SOME FARMER WHACKED HIS NUMEROLOGY ON HER.

YEP, IT'S STARTING.

IT'S RAINING.

MMM.

FARMER'S ALMANAC IS BASED ON NUMEROLOGY.

TAKE YOUR JACKET.

YEAH, OKAY.

YOU BETTER CLEAN UP THE PRODUCT BEFORE DINNER COMES, PLEASE.

[ Robert ] I WILL. NOW WOULD YOU PLEASE--

LeTOUR. FINALLY. WHAT TOOK YOU SO LONG ?

TRAFFIC. IT'S RAINING.

HOW'S THINGS ?

OKAY.

I NEED A QUARTER. YOU GOT IT ?

ROBERT SOLD YOU A QUARTER YESTERDAY.

THAT WAS AN EIGHTH, AND SOME FRIENDS CAME OVER.

[ John ] YEAH.

HOW MUCH IS THAT ?

FOURTEEN HUNDRED, RIGHT ? HEY, YOU WANNA BUY THIS ?

EDDIE, SIT DOWN.

SIT DOWN.

I'VE KNOWN YOU HOW LONG ? LIKE, EIGHT YEARS ?

KNEW YOU FROM THE OTHER JOB. THE ONE BEFORE THE LAST ONE YOU FUCKED UP.

KNEW YOUR WIFE. SHE WAS GREAT.

WE USED TO SIT AROUND AND TALK--

AND YOU DIDN'T KNOW WHAT SHE WAS LIKE ?

EDDIE, THIS IS NO GOOD. YOU GOTTA COOL IT.

GO TO BED, SLEEP IT OFF.

I'LL SELL YOU A GRAM AND SOME DOWNS, BUT I'M NOT GONNA PUT YOU IN THE EMERGENCY ROOM.

[ Pager Beeping ]

YOU CHARGE 200 BUCKS...

FOR WHAT GOES FOR 90 ON THE STREET,

AND YOU'RE NOT GONNA SELL ?

SO GO OUT ON THE STREET.

I'LL CALL ANN.

GO AHEAD. THE PHONE'S RIGHT OVER THERE. YOU KNOW WHAT SHE'LL SAY.

I'LL TELL THE FUCKING COPS !

FUCK YOU. THAT'S IT. YOU'RE OUT.

HEY, I'M SORRY.

I WAS KIDDING. I'M SORRY. I DIDN'T MEAN THAT !

YOU WERE RIGHT. I'M QUITTING ANYWAY. I-I'LL TAKE THE GRAM.

I'M SORRY.

YOU GONNA COOL IT ?

GO TO BED, SLEEP IT OFF ?

YOU GOT DOWNS ?

TWO HUNDRED.

[ Sniffing ]

[ Sighs ]

WHERE WAS I ? ALL RIGHT. SO, IF THERE IS NO GOD,

THEN HOW CAN WE CONCEIVE OF HIM, YOU KNOW ?

I MEAN, THE IDEA OF GOD PRESUPPOSES THE EXISTENCE OF GOD.

THAT'S THE ONTOLOGICAL ARGUMENT. THAT'S 1200 OR 1400. I'M NOT SURE.

I GOTTA GET GOING.

DON'T LEAVE. TOUR, STAY. THIS IS THE GOOD PART.

SO, IF THE IDEA OF GOD IS IMPLANTED BY GOD,

THE SENSE IS DIVINITIZED, THE SENSE OF THE DIVINE, YOU KNOW--

[ Sniffs ] THEN WHAT IS THE ROLE OF HUMAN THOUGHT ?

YOU KNOW ?

NOT FAITH, THOUGHT.

[ Thinking ] EVERYBODY WANTS TO TALK. IT'S LIKE A COMPULSION.

MY PHILOSOPHY IS: YOU GOT NOTHING TO SAY, DON'T SAY IT.

THEY FIGURE YOU CAN TELL A D.D. ANYTHING--

THINGS THEY WOULD NEVER TELL ANYONE ELSE.

OF COURSE, THEY'RE STONED TO START.

DO YOU THINK THAT ALL OF OUR THOUGHTS ARE ON A PRERECORDED TAPE...

AND PLANTED IN OUR BRAIN AT BIRTH, AND THEN THEY JUST PLAY ?

[ Sniffs ] I DO.

CARLOS, PULL OVER TO THE FAR LEFT CORNER.

DO YOU SEE THE WOMAN WITH THE UMBRELLA, WITH A TRENCH COAT ?

MM-HMM. YOU GOT IT.

MARIANNE ! MARIANNE !

HOP IN. I'LL GIVE YOU A RIDE.

JOHN ?

HOP IN.

GET IN. YOU'RE GETTING SOAKED.

HI.

WHERE ARE YOU GOING ?

YOU KNOW, I DIDN'T KNOW YOU STILL LIVED HERE.

MAYBE THIS IS NOT-- I SHOULD GET OUT.

OH, NO, NO. DON'T BE CRAZY. IT'S POURING.

I'M NOT SUPPOSED TO BE AROUND--

FORMER DRUG ASSOCIATES ?

IT'S FOUR YEARS I'M CLEAN. THERE'S NO DRUGS, THERE'S NO ALCOHOL, NOTHING.

I HEARD. I'M HAPPY FOR YOU.

IT'S STILL NOT EASY.

I KNOW. MARI-- YOU DON'T HAVE TO AVOID ME.

I'M STRAIGHT. YEAH. TWO YEARS NOW.

JUST CAME THAT TIME.

I TRIED TO TELL YOU. I WROTE. I CALLED.

I SHOULD GET OUT.

HONEST.

YOU'RE DEALING.

NO, I-I STOPPED.

WHAT'S IN THE BAG ?

ALMOND OIL. GO AHEAD, CHECK.

[ Laughing ]

[ Pager Beeping ]

OH, SHIT.

OH, WHAT'S THAT FOR ? IN CASE ANYONE NEEDS ALMOND OIL IN THE MIDDLE OF THE NIGHT ?

OKAY, I DEAL A LITTLE. BUT I'M STRAIGHT. THAT PART'S TRUE, BELIEVE ME.

STOP THE CAR. RIGHT NOW, JUST STOP IT.

LOOK, I WON'T SAY ANY MORE.

I'LL JUST SIT HERE. I'LL JUST GIVE YOU A RIDE.

THIS IS FINE, RIGHT OVER HERE.

BYE, JOHN.

EIGHTY-THIRD STREET.

NOW I FEEL THE CHILL OF NIGHT

PASSING THROUGH MY SOUL

WANTING TO BE FREE OF YOU

BUT NEEDING YOU MUCH MORE

I FIND MYSELF RETURNING HOME

I'M AT THE DOOR AGAIN

I PRAY THAT LOVE WILL COMFORT ME

AND LIFE WILL NEVER END

CAN I FACE THE ENDLESS DAYS

CAN I FACE THE NIGHT

WITHOUT YOU

WITHOUT YOU

[ Woman ] HOW'D YOU HEAR ABOUT ME ?

[ John ] I DON'T KNOW. I JUST DECIDED TO COME.

I LOOK AT YOU, AND I GIVE YOU MY IMPRESSIONS.

I FEEL YOUR VIBRATIONS.

I HATE THAT WORD. IT SOUNDS SO PHONY, BUT I CAN'T THINK OF ANYTHING BETTER.

YOU'RE ANXIOUS.

MORE THAN USUAL.

YOUR LIVELIHOOD IS ENDANGERED. YOU'RE WORRIED ABOUT THE FUTURE.

YOU DON'T HAVE MUCH MONEY SAVED.

[ Sighs ] I SEE A WOMAN WHO HAS BETRAYED YOU.

MY MOTHER ? [ Chuckles ]

WILL BETRAY YOU.

MMM, NO, I DON'T THINK SO.

KEEP IT IN MIND.

I HAVE A STRONG FEELING ABOUT THIS WOMAN, A WOMAN CLOSE TO YOU.

SHE WILL BETRAY YOU.

YOU'RE IN THE ENTERTAINMENT BUSINESS, AREN'T YOU ?

YEAH.

BUT YOU'RE NOT HAPPY THERE. YOU WANT TO DO SOMETHING ELSE.

IS IT-- IT'S MUSIC, ISN'T IT ?

STILL DRINKING, AREN'T YOU ?

YEAH.

DO YOU HAVE A DRINKING PROBLEM ?

NO, I-I DON'T THINK SO. [ Nervous Chuckle ]

WELL, I FEEL IT'S INTERFERING WITH YOUR HEALTH, AND WITH YOUR LIFE TOO.

YOU'VE HAD OTHER PROBLEMS. DRUG ADDICTION.

MM-HMM.

THIS WAS VERY IMPORTANT IN YOUR LIFE.

TERESA, I'M 38 YEARS OLD.

FORTY.

THAT'S YOUNG.

I HAVE TROUBLE SLEEPING.

LOOK, WHAT DO YOU SEE ? WHAT IS AROUND ME ?

I-IS IT DARK ?

HAVE I RUN OUT OF LUCK ?

I-IS THERE LUCK FOR ME ?

EVERYTHING YOU NEED IS AROUND YOU.

THE ONLY DANGER IS INSIDE YOU.

LOVE THIS MACHINE.

AMAZING.

EXCUSE ME.

SWEETHEART, YOUR PAY'S ON THE TABLE.

[ Man ] ONE THIRTY ONE. LET'S MAKE IT ONE THIRTY.

ONE PERCENT COMMISSION, THAT'S STILL $130.

[ Ann ] I CAN'T USE THESE. MY GUY WON'T PAY ME.

[ Man ] I'M HAPPY TO CHANGE LARGE BILLS FOR SMALL ONES, FOR ONE PERCENT.

[ Ann ] IS THIS THE LATEST MODEL OF THAT MACHINE ?

[ Man ] ACTUALLY, I THINK THEY JUST CAME OUT WITH ANOTHER ONE.

[ Ann ] EXCELLENT. YOU LOOK LIKE A DOCTOR.

[ Man Laughs ] THANK YOU.

SAME TIME ?

TWO WEEKS. BUT DON'T GO.

STAY. COME ON. WE'LL ORDER KOSHER.

I'LL TELL YOU DIRTY STORIES. WE'LL TALK ZIONISM.

[ Laughs ] I GOTTA GO. I'M LATE ALREADY.

OHHH.

YOU KNOW, I ONLY COME HERE 'CAUSE I LIKE YOU.

OH, PLEASE.

ARE YOU SURE YOU'RE NOT JEWISH ?

WHAT DO YOU MEAN, MY NAILS ?

I DON'T WANT TO SEE YOU GET HURT.

I'M FINE.

YOU SHOULD DO SOMETHING ELSE.

LIKE WHAT ?

LIKE FIND A MAN.

OH, GOD, THAT-- YOU ARE SO JEWISH.

OF COURSE YOU'RE SO JEWISH. HOW ABOUT--

I HAVE AN IDEA. HOW ABOUT INVESTING IN MY COSMETICS ?

NO, IT'S A GREAT INVESTMENT.

NEVER MIX BUSINESS WITH FRIENDSHIP.

JUST LET ME SHOW YOU THE PROSPECTUS, OKAY ?

I GOTTA GO. I'M SORRY.

ZEI GEZUNT.

GOD BLESS YOU.

SHALOM.

SHALOM. DON'T EAT ANY HOT DOGS.

[ Laughs ]

SEE YOU IN TWO WEEKS.

BYE.

[ Phone Ringing ]

♪ [ Humming ]

HELLO. THIS IS ANN. PLEASE LEAVE A MESSAGE.

[ Machine Beeps ]

[ Woman On Machine ] THIS IS KAREN. ARE YOU HOME ?

JEALOUS SAID SOMETHING ABOUT A YUPPY MURDER IN THE PARK. YOU KNOW ANYTHING ABOUT IT ?

SURE. IT'S ON THE 5:00 NEWS.

HE JUST SAID TO BE CAREFUL.

WELL, WE ARE CAREFUL.

WE'RE TOO SMALL-TIME. ANYWAY, SHE'S NOT ONE OF OURS. NOT DIRECTLY.

TIS IS AT ST. LUKE'S, AND HE WANT--

WHAT ?

WHAT HAPPENED ?

NO BIG DEAL. HE'S JUST THERE IN THE WAITING ROOM,

AND HE WANTS ONE OF US OVER THERE RIGHT AWAY.

BUT CAN'T IT WAIT UNTIL HE GETS HOME ?

HE SAID ST. LUKE'S.

I'D DO IT.

WE HAVE TO STAY ON HIS GOOD SIDE. HE SET UP ARIZONA.

OKAY.

OKAY, SO, UH, SECOND FLOOR WAITING ROOM.

YEAH. SURE.

YOU WANNA LEAVE FIRST ? OKAY.

JOHNNY.

YOU WANT TO HAVE LUNCH WITH ME TOMORROW ?

- ME ? - MM-HMM.

1:00, COTE BASQUE. TOO EARLY FOR YOU ?

NO. I'LL BE THERE.

[ Siren Wailing In Distance ]

[ Phone Ringing ]

[ Woman On P.A. ] DR. SCHELL, PLEASE COME TO THE EMERGENCY ROOM.

DR. SCHELL, PLEASE COME TO THE EMERGENCY ROOM.

TIS. I HAD A LITTLE TROUBLE FINDING THE PLACE.

THANKS FOR COMING.

I CAME AS FAST AS I COULD.

[ Man Chatting On Phone, Indistinct ]

SO WHAT'S GOING ON ?

YOU GOT SOME VALIUMS ?

YEAH. AND 'LUDES.

UH, JUST THE VALIUM. A TEN.

WHAT IS IT ?

YOU WON'T BELIEVE IT. WHAT A NIGHTMARE.

I BROUGHT IN THIS CHICK. SHE O.D.'ED, MAN.

I DIDN'T EVEN KNOW HER. I DIDN'T HAVE TO BRING HER IN.

THE COPS ARE COMING, MAN, TO TALK TO ME.

I'M HYPER. GOTTA CALM DOWN. THIS WOULD NEVER HAPPEN IN ZURICH.

HERE.

[ Woman On P.A. ] DR. BODE, PICK UP ON LINE THREE.

MAKE IT TWO.

DR. BODE, PLEASE PICK UP ON LINE THREE.

THANKS.

IS SHE OKAY ? THE GIRL ?

WHO ?

YEAH, YEAH, YEAH. I MET HER LAST NIGHT.

A WALKING VACUUM CLEANER. WHAT A NIGHTMARE !

[ Chuckles ]

UNDERAGE.

YOU NEED A LAWYER ?

HE'S HERE.

[ Man Continues Chattering On Phone, Indistinct ]

THANKS.

ANY TIME.

[ Nurse ] GET ON THAT RIGHT AWAY, SIR.

[ Woman Coughing ]

RANDI ?

OH, MY GOD. JOHN.

OH, MY GOD.

OH.

I CAN'T BELIEVE IT.

IT'S GOOD TO SEE YOU.

MARIANNE'S HERE TOO. SHE FLEW IN.

WHAT ARE YOU-- WHAT ARE YOU DOING HERE ? IS THERE A PROBLEM ?

OH, MOM, MOM-- SHE'S BACK IN.

SOMETHING ?

YOU DIDN'T KNOW ?

SERIOUS ?

MORE CHEMO.

CAN I SEE HER ?

SHE'S SLEEPING.

SHE SLEEPS MOST OF THE TIME. SHE'D LIKE IT, THOUGH, JOHN. SHE STILL TALKS ABOUT YOU.

I'M SO SORRY. YOUR MOM'S A TERRIFIC WOMAN.

I WAS ALWAYS CRAZY ABOUT HER.

HI.

IT'S JOHN. WHAT A COINCIDENCE.

YEAH. HI.

RANDI TOLD ME ABOUT YOUR MOTHER. I'M SO SORRY.

THANKS.

SHE'S SEDATED ?

UH-HUH.

YOU KNOW, SHE'D BE SO HAPPY TO SEE JOHN, DON'T YOU THINK ?

I'D LIKE THAT.

UH, NO, I DON'T THINK THAT'S A GOOD IDEA.

[ Woman On P.A., Indistinct ]

YOU BOTH LOOK TIRED. [ Nervous Chuckle ]

ONE OF US HAS TO ALWAYS BE HERE.

YEAH, THE HOSPITAL LETS US STAY IN HER ROOM.

COULD I BUY YOU A CUP OF COFFEE OR SOMETHING ?

WE COULD GO DOWNSTAIRS TO THE CAFETERIA.

OH, YOU GO, MARIANNE. IT'S MY TURN WITH MOM.

NO, I DON'T THINK I SHOULD.

YEAH, YOU SHOULD. GO. IT'S-- GO.

RANDI.

OKAY ?

[ Chuckles ]

BLACK ?

YEAH.

KISS YOUR MOTHER FOR ME.

OKAY.

YOU KNOW IT'S GONNA HAPPEN SOMEDAY, BUT WHEN IT DOES--

YOUR MOTHER-- THAT WAS A SHOCK.

OH. NO.

[ Woman On P.A. ] VISITING HOURS WILL END IN FIVE MINUTES.

SHE BEEN SICK LONG ?

A YEAR.

WHAT ABOUT YOUR FATHER ?

[ Sighs ] NOT THIS TIME.

HIS NEW WIFE-- THEY'LL MAKE IT TO THE FUNERAL.

WHAT HAVE YOU BEEN DOING ? WHERE DO YOU LIVE ?

[ Sighs ] IT'S BEEN--

I DON'T WANT YOU TO KNOW ABOUT MY LIFE.

ANYTHING ?

YOU MARRIED ?

YOU GOT KIDS ? A DOG ?

HOUSE PLANTS ? NOTHING ?

[ Laughs ] DETAILS JUST OPEN THE DOOR.

OPEN THE DOOR TO WHAT ?

I MEAN, IT'S NOT LIKE WE'RE STRANGERS.

AFTER ALL, WE WERE MARRIED.

WE WERE NOT.

THERE WAS A CEREMONY.

IT-- HE WASN'T EVEN A MINISTER. HE WAS AN ASTROLOGER.

HE WAS ALSO A MINISTER. THE CHURCH OF UNIVERSAL HARMONY.

HE WAS A PISCES.

YOU'RE A PISCES.

IT WAS NOT LEGAL.

IN THE EYES OF JEANE DIXON, WE'RE MARRIED.

I WAS BORN ON THE CUSP. WE WERE MISERABLE.

WE WERE HAPPY.

WE WERE EITHER SCORING OR COMING DOWN. MOSTLY COMING DOWN.

NO. WE HAD GOOD TIMES.

AREA.

[ Chuckles ]

OUT ON THE STREET, DANCING WITH FRIENDS.

WE WERE MAGICAL.

YOU TOOK OFF FOR THREE MONTHS WITHOUT TELLING ME, AND CALLED ONCE.

THAT'S HOW MAGICAL WE WERE.

YOU WERE AN ENCYCLOPEDIA OF SWISS AUTO FANTASIES.

I HEARD EVERY ONE.

I MEAN, NOBODY COULD CLEAR A ROOM LIKE YOU, JOHN.

AND THE FRIENDS, YOU MAY HAVE NOTICED, TURNED OUT TO BE MINE, NOT YOURS.

I ENVY YOU.

CONVENIENT MEMORY IS A GIFT FROM GOD.

YOU EXAGGERATE.

REHAB IS CALLED EUPHORIC RECALL. YOU ONLY REMEMBER THE HIGHS, NEVER THE LOWS.

WE WERE HAPPY.

I WAS DROWNING.

IT WASN'T ME.

YOU WATCHED.

YOU JUMPED.

YOU DID NOTHING. IT WASN'T YOUR BUSINESS.

NOT YOUR RESPONSIBILITY. YOU STILL THINK LIKE THAT.

NO.

ACTIONS HAVE CONSEQUENCES. SO DO INACTIONS.

I... MEANT WELL.

[ Sighs ] YOU ALWAYS MEANT WELL.

WE WERE IN LOVE.

YEAH.

WE WERE HAPPY.

YOU BOUGHT IT FOR ME. IT'S INSCRIBED INSIDE.

[ Sighs ]

ANN'S QUITTING. I'VE GOTTA FIND SOMETHING ELSE TO DO.

[ Scoffs ] I'LL BELIEVE IT WHEN I SEE IT.

NO, IT'S TRUE.

ARE YOU REALLY STRAIGHT ?

YES.

LET ME SEE YOUR EYES.

[ Nervous Chuckle ]

EYES ARE DECEIVING.

CONGRATULATIONS.

IF I COULD DO THAT, I COULD DO ANYTHING.

WHAT DOES THAT MEAN ?

WE COULD DO ANYTHING. WE COULD START ALL OVER AGAIN.

I HAVE TO GET BACK.

OH, YOU DIDN'T TOUCH YOUR SALAD.

JOHN.

OKAY. I'LL WALK YOU BACK.

A MILLION STARS WERE CIRCLING

IN THE WORLD ABOVE MY HEAD

AS I DRIFTED BACK IN MEMORY

TO ALL THE THINGS WE SAID

TURNING MY ATTENTION

TO THE PAIN THAT I'VE DENIED

IT WAS NEVER MY INTENTION

TO EVER SAY GOOD-BYE

[ Quiet Chattering ]

AND MAYBE I COULD HAVE WON THIS WAR

MAYBE I COULD HAVE CHANGED

IF ONLY WISDOM CORNERED ME

AND NOT THIS FEAR AND SHAME

THE TIES THAT BIND AND BLESS THE SOUL

HAVE BOUND ME UP IN CHAINS

YOUR LOVE CUTS THROUGH MY WEAKENED HEART

AND MEMORIES TWIST THE BLADE

I THOUGHT OF YOU AND NOTHING MORE

I NEEDED NOTHING ELSE

I CRIED THE DAY YOU LEFT ME

[ Indistinct Chattering ]

I SHOULD NEVER HAVE ALLOWED MYSELF

DID YOU HAVE A GOOD TIME ?

YEAH, IT WAS OKAY.

TO FEEL THIS WAY

WHAT'S ON FOR TONIGHT ?

JUST, UM-- JUST SOME PARTY.

UH-HUH. OKAY.

I GOTTA GET GOING.

SEE YOU TONIGHT.

OKAY, BYE-BYE.

BYE.

[ John Thinking ] I CAN ALWAYS FIND ANOTHER WAY TO MAKE A LIVING.

I NEVER PLANNED THIS IN THE FIRST PLACE.

NOT LIKE ANN.

SHE CAME UP TO SELL, HAVE PARTIES, MAKE CONTACTS.

SHE WAS GLAMOROUS. I JUST WANTED TO BE AROUND HER.

SHE'D SIT UP LISTENING TO COKE STORIES.

NOW IT'S ME AND ROBERT.

THE WHOLE CROWD WAS THE SAME AGE THEN.

EVERYBODY'S YOUNGER NOW.

SHE MADE ME.

I WONDER WHERE YOU SLEEP AT NIGHT

I WONDER WHERE YOU'VE BEEN

I ENVY ALL YOUR FAMILY

I ENVY ALL YOUR FRIENDS

THE ANSWER LOOMS IN FRONT OF ME

AND THOUGH I CANNOT SEE

I BELIEVE THE ANCIENT PROMISES

I BELIEVE THAT I'M AFRAID

BUT LOVE COMES AS A GREAT OFFENSE

LIKE INNOCENCE BETRAYED

I DON'T THINK YOU'LL RECOGNIZE ME

ON THE OTHER SIDE OF THE DAY

BUT THEN

I NEVER FELT THIS WAY

[ Ann ] DO YOU HAVE ANY MONEY SAVED ?

[ John ] JUST, UM, ONE OR TWO THOUSAND. MAYBE MORE. I'M NOT SURE.

[ Ann ] WHAT DO YOU DO WITH ALL YOUR MONEY ?

IT'S NOT THAT MUCH IN THE FIRST PLACE.

IT'S TAX FREE.

THE RENT, CON ED.

PHONES, CDs.

CDs.

RIGHT. TIPS, CLOTHES, REGULAR STUFF.

HOW ABOUT YOUR MONEY ?

KITTY FORD ONCE SAID TO ME, "ANN, THE ONLY PERSON I KNOW...

WHO LIVES BETTER THAN YOU IS MY GRANDMOTHER."

I DON'T KNOW.

BONJOUR, MADAME, MONSIEUR. TOUT VA BIEN ?

TRES BIEN, MERCI.

ALL THE MONEY I MAKE, ALL THE MONEY I SPEND, IT JUST NEVER ADDS UP.

AND THEN THE LAST TWO YEARS, THIS COSMETICS THING HAS TAKEN EVERYTHING.

I WISH I COULD HELP.

YOU STILL GOING TO MEETINGS ?

NO, BUT I'M OKAY.

ANN, WHAT ARE THE ODDS OF MEETING SOMEONE...

THAT YOU HAVEN'T SEEN IN YEARS TWICE IN TWO DAYS ?

IF IT'S INDICATED IN YOUR HOUSE OF RELATIONSHIPS, IT'S PRETTY HIGH.

YOU SHOULD HAVE ROBERT DO YOUR CHART FOR YOU. WHO IS THE PERSON ?

JUST A CONTACT. YOU DON'T KNOW HIM.

SO, WHAT'S THE PLAN ?

THE-- THE PLAN ?

FOR THE FUTURE.

MY FUTURE ?

YEAH. WHAT, IS THAT TOO CONCEPTUAL FOR YOU ?

ANN, WE HAD THIS CONVERSATION TWO YEARS AGO.

WE'RE GONNA HAVE IT AGAIN IN TWO YEARS.

NO, THIS TIME IT IS FOR REAL.

WELL, I'M THINKING ABOUT TAKING SOME MUSIC COURSES.

SOUND EDITING, MIXING.

DIDN'T YOU ALREADY DO THAT ?

NO. THAT WAS ACTING.

NO. THAT WAS MODELING.

[ Laughs ] YEAH, YOU'RE RIGHT. I GUESS IT WAS.

YOU SHOULD TRY THESE BERRIES. THEY'RE FLOWN IN FROM SOMEPLACE.

I MEAN, EVERYTHING'S FLOWN IN FROM SOMEPLACE.

ANN.

IS THERE SOMETHING YOU WANT TO SAY ?

WHAT'S UP ?

I GUESS I'M A LITTLE WORRIED.

I MEAN, EVERYBODY THINKS I'M SO TOUGH.

AND YOU GOTTA BE TOUGH. I MEAN, ESPECIALLY IN THIS BUSINESS.

IT'S ONE THING TO LOOK TOUGH. IT'S ANOTHER THING TO--

I'VE SEEN ZAPPORA TWICE THIS WEEK.

DOES SHE HELP YOU ?

YEAH, WELL, SHE HARMONIZES, AND SHE'S ENCOURAGING ME...

TO SHIFT FROM, YOU KNOW-- TO THE COSMETICS THING.

BUT IF IT DOESN'T WORK, IS SHE GONNA PAY FOR THESE BERRIES ?

MONDE D'ARGENT.

I MEAN, IT IS A CASH WORLD.

CASH WORLD.

MAYBE-- I KNOW WHAT I'M GONNA DO. MAYBE YOU SHOULD SEE ZAPPORA.

OH, I'M NOT INTO THAT STUFF.

WHAT STUFF ? [ Mutters ]

HE'S A BIG PRODUCER.

NOMINATED FOR AN ACADEMY AWARD, BEST PICTURE.

I USED TO KNOW EVERY GIRL HE FUCKED-- WHO, HOW.

I MEAN, HE COULDN'T TAKE A SHIT. I MEAN, WE WERE LIKE THIS.

HIS WIFE TOLD HIM TO GET STRAIGHT, OR ELSE SHE'D CUT HIM OFF.

OLD MONEY.

AND I REMEMBER THE LAST THING HE SAID TO ME.

"WE'LL KEEP IN TOUCH."

RIGHT. THAT WAS FIVE YEARS AGO.

THANKS.

YOU'LL STILL TALK TO ME, WON'T YOU ?

YOU ?

YEAH.

OF COURSE I WILL.

[ Chuckles ] JUST THINKING IT'S GONNA BE SO WEIRD WITHOUT YOU AROUND,

AND IT KIND OF JUST HIT ME.

WE'LL ALWAYS HAVE PARIS. [ Laughing ]

JOHNNY.

ANN... YOU WANT ME, JUST CALL.

WRITE A LETTER, TELL A WINO, I'LL BE THERE.

[ Laughs ]

[ Sighs, Clears Throat ]

OH, I'M SORRY.

I ALWAYS THOUGHT MY FATHER WOULD DIE FIRST.

HE WOULD DIE, AND THEN MY MOTHER AND I COULD RECONCILE.

IT'S LIKE A JOKE.

IT'S NOT A REAL FEELING. IT'S LIKE A FEELING--

MY OLD MAN BAWLING IN THE HOSPITAL.

ME POPPING IN AND OUT OF THE JOHN, GETTING LOADED.

[ Sighs ]

I MISS YOU.

YOU TRIED TO KILL ME.

YOU TOOK TEN YEARS OFF MY LIFE ONE WAY OR ANOTHER.

I COULDN'T HATE MY MOTHER. I WAS TOO BUSY HATING YOU.

I THOUGHT I WAS JUST KILLING MYSELF.

I'M SELFISH.

EXCUSE ME. EXCUSE ME.

EXCUSE US.

LET'S GO.

COME WITH ME.

YOU EVER HAD SEX TOTALLY STRAIGHT ?

[ Laughs ] NOT WITH YOU.

THAT'S QUITE AN ERECTION.

NEVER HAD ANYTHING LIKE IT STONED.

IT'S WEIRD.

I'M DRIPPING.

LET'S DISAPPEAR.

[ Traffic Noises ]

[ Sighs ] YOU GOTTA GO BACK ?

THIS IS THE END.

I-IT WAS WONDERFUL, AND I'M GLAD IT HAPPENED THIS WAY.

IT WILL NEVER HAPPEN AGAIN.

YOU WILL NOT CALL ME. YOU WILL NOT SEE ME AGAIN.

I'M HAPPY FOR YOU. I'M-- I WISH YOU THE BEST.

I'M LEAVING. I SHOULDN'T HAVE LEFT THE HOSPITAL.

BUT I DON'T REGRET IT.

PLEASE GET DRESSED AND LEAVE AS SOON AS YOU CAN.

I HAVE A KEY. BYE.

MARIANNE.

IT'S MY FAULT.

I LOVE YOU.

[ Sighs ]

[ Car Alarm Blaring ]

[ Alarm Chirps ]

[ Ann ] JOHNNY, WHAT IS IT ?

[ Door Closes ]

YOUR BEEPER BROKE ? YOU GETTING SHIATSU ?

HUH ? TWO HOURS. WHERE THE FUCK HAVE YOU BEEN ?

THERE WAS A MIX-UP.

A MIX--

HOW THE HELL ARE YOU GONNA SURVIVE ON YOUR OWN ?

THE U.N. HAS SOME CONFERENCE IN TWO DAYS. THE HOLIDAY IS OVER.

PEACEMAKERS ALL OVER THE PLACE TRYING TO SCORE.

U.N. SECURITY AT EVERY FUCKING HOTEL. EVEN I HAVE BEEN OUT.

OKAY, LOOK. THIS IS WHERE OUR BUSINESS IS.

EUROPE, ASIA. NOT THE FUCKING STREETS.

BUT YOU WOULDN'T KNOW CRACK FROM CRACKER JACKS.

WHERE'S ROBERT ?

HE'S OUT BUSTING HIS ASS DOING YOUR JOB !

THERE WAS A CONFUSION.

WELL, GET CONFUSED ON YOUR DAY OFF !

AND WHEN IS THAT ?

LOOK, DON'T GET WISE WITH ME.

WHAT DO YOU WANT ME TO DO ? SUCK YOUR DICK ? OKAY, FINE. YOU WANT A RAISE ? FORGET IT.

JOHN, COME HERE.

HERE ARE THE CALL-INS. GET YOUR ASS OUT OF HERE BEFORE I KISS IT.

I'M SORRY.

[ Whispering ]

[ Woman ] ♪ MY LOVE FOR YOU WILL ALWAYS BE THE SAME

[ Chattering, Laughter ]

♪ [ Continues, Indistinct ]

IT'S A BEAUTIFUL PLACE.

LeTOUR ! SIT, TAKE A REST.

YOU KNOW THOMAS. THIS IS GABRI.

GABRI.

NATASHA. I DON'T KNOW WHO HE IS.

JOHN.

CRYSTAL ENVIRONMENT ACCOUNT.

HOW'D THAT WORK OUT ?

WHAT ?

AT ST. LUKE'S.

NO PROBLEM. BUT CAN YOU BELIEVE THIS ?

SHE'S OUT OF THE HOSPITAL ONE DAY, CALLS ME UP, WANTS TO GET TOGETHER.

SOME PEOPLE ARE JUST BORN FOR LOSING. YOU WANT TO GO IN BACK ?

NOT NOW. LOOK AT THE BAR. DARK-HAIRED GUY, LATE 20s, BROWN SUIT.

HE'S GHOST. UNDERCOVER, WHATEVER. HE'S ARMED.

YOU'VE BEEN A BAD BOY ?

FUCKER, NO.

YOU KNOW HIM ?

JUST A FEELING.

FORGET IT. IT WASN'T FOR ME, ANYWAY.

[ Woman, Indistinct ]

MAKE IT MORE. A HALF. NO, NO, THREE-QUARTERS.

NINETEEN'S THE TOP. I CAN MAKE TWO TRIPS.

NINETEEN IS FINE.

OKAY.

I HAVE THE MONEY. TAKE CARE, GIRLS.

CIAO.

CIAO.

CIAO.

[ John Thinking ] I FEEL MY LIFE TURNING.

ALL IT NEEDED WAS A DIRECTION.

YOU DRIFT FROM DAY TO DAY. YEARS GO BY.

THEN A CHANGE COMES.

I AM ABLE TO CHANGE.

I CAN BE A GOOD PERSON.

WHAT A STRANGE THING TO HAPPEN HALFWAY THROUGH YOUR LIFE.

WHAT LUCK.

[ Woman On Phone ] PARAMOUNT HOTEL.

MARIANNE JOST, PLEASE.

JUST A MOMENT.

[ Recorded Message ] WELCOME TO THE PARAMOUNT. YOUR PARTY IS OUT.

IF YOU'D LIKE TO LEAVE A MESSAGE FOR--

[ Marianne's Voice ] MARIANNE JOST.

[ Recording Continues ] PLEASE DO SO AFTER THE BEEP.

[ Machine Beeps ]

[ Line Ringing ]

[ Woman On Phone ] PARAMOUNT HOTEL.

MARIANNE JOSEPH, PLEASE.

JUST A MOMENT.

[ Recorded Message ] WELCOME TO THE PARAMOUNT. YOUR PARTY IS OUT.

IF YOU'D LIKE TO LEAVE A MESSAGE FOR--

[ Marianne's Voice ] MARIANNE JOST.

PLEASE DO SO AFTER THE BEEP.

[ Machine Beeps ]

[ Tape Rewinding ]

[ Marianne's Voice ] MARIANNE JOST.

[ Tape Rewinding ]

MARIANNE JOST.

[ Tape Rewinding ]

MARIANNE JOST.

[ Tape Rewinding ]

MARIANNE JOST.

[ Tape Rewinding ]

MARIANNE JOST.

[ Speaking Spanish ]

ARE YOU LOOKING AT ME ?

NO.

CAN I HELP YOU, OFFICER ?

WHAT ?

I'M NOT MAKING A MISTAKE. YOU ARE A COP, AREN'T YOU ?

YEAH.

CAN I SEE YOUR BADGE ?

BILL RADONE.

WHAT IS IT ?

[ Chuckles ] YOU THINK YOU'RE INVISIBLE, DON'T YOU ? HUH ?

THINK WE DON'T KNOW YOU, LeTOUR ?

IT'S THE NAME YOU USE, RIGHT ?

MY FATHER'S A PARTNER IN A VERY POWERFUL LAW FIRM.

IF YOU HAVE ANYTHING IN MIND, DO IT BY THE BOOK. [ Grunting ]

YOU ? WHO THE FUCK GIVES A SHIT ABOUT YOU ? I COULD GRIND YOU RIGHT HERE.

IN FACT, MAYBE I WILL. HUH ? WHAT DO YOU THINK ABOUT THAT ?

NOBODY'D GIVE A FLYING FUCK.

LOOK LIKE NARCOTICS TO YOU ? I'M HOMICIDE, INVESTIGATING A MURDER IN THE PARK.

[ Car Horn Honks ]

I DON'T READ THE PAPERS.

OH. WELL, DOWNTOWN IS INTERESTED...

HOW A 19-YEAR-OLD BARNARD HONORS STUDENT WITH FANCY PARENTS...

GOT A QUARTER OF UNCUT COKE ON HER WHEN SHE'S FOUND MURDERED.

THIS AIN'T THE TYPE OF GIRL WE FIND CRUISING ALPHABET CITY LOOKING TO SCORE.

SOMEBODY SOLD HER. SOMEBODY UPSCALE.

SOMEBODY CLASSY. YOU'RE CLASSY, SO I HEAR.

HEY, MAYBE SOMEBODY KNOWS SOMETHING WE NEED TO KNOW.

UNDERSTAND ?

DELIVERY BOY.

HERE'S MY CARD. YOU ASK AROUND.

TAKE A WEEK OR SO. CALL ME.

TELL ME SOMETHING I DON'T ALREADY KNOW.

IT'S EITHER THAT, LEAVE TOWN...

OR GET YOUR ASS BUSTED DAY IN, DAY OUT.

GOT IT ?

LOSER.

[ Line Ringing ]

[ Woman On Phone ] PARAMOUNT HOTEL.

MARIANNE JOST.

JUST A MOMENT.

I'M SORRY. MISS JOST CHECKED OUT THIS MORNING.

DID SHE LEAVE A FORWARDING NUMBER ?

NO. NO, SHE DIDN'T.

OKAY, THANKS.

[ Line Ringing ]

[ Woman On Phone ] ST. LUKE'S ROOSEVELT HOSPITAL.

UH, MRS. JoANNE JOST. SHE'S A PATIENT.

JUST A MOMENT.

[ Man On Phone ] WHO IS THIS CALLING ?

SKYLINE FLORAL. WE'RE CHECKING ON A DELIVERY.

MRS. JOST PASSED AWAY LAST NIGHT.

ARE THE FUNERAL ARRANGEMENTS LOCAL ?

JUST A SEC.

YES, PLAZA MEMORIAL.

PLAZA MEMORIAL. OKAY, THANK YOU.

♪ [ Organ: Funeral Dirge ]

[ Whispering ] YOU. GET OUT.

MARIANNE.

GET OUT.

EVERY TIME YOU COME INTO MY LIFE, SOMETHING TERRIBLE HAPPENS.

[ Crying ] I THOUGHT I WAS RID OF YOU.

WHAT DO YOU-- HOW DID YOU-- I, I DON'T WANT YOU HERE.

I DON'T WANT YOU AROUND-- I DON'T WANT YOU AROUND MY MOTHER !

DAMN YOU ! JUST GET OUT ! GET THE FUCK OUT OF MY LIFE !

ALL RIGHT. COME ON.

GET OUT ! GET OUT OF HERE !

ALL RIGHT.

IT-- IT'S-- I--

I'M SORRY, JOHN. YOU SHOULDN'T HAVE COME. IT'S THE WAY IT IS.

MARIANNE'S BEEN UP ALL NIGHT CRYING AND CRYING.

SHE WASN'T THERE WHEN MOTHER PASSED--

DIED. SHE BLAMES HERSELF. SEE, IT WOULDN'T HAVE MADE ANY DIFFERENCE.

SHE JUST... SLIPPED AWAY. MARIANNE'S BEEN, UM-- I'M WORRIED--

MOTHERFUCKER, YOU GIVE A SHIT ABOUT ME ? YOU DON'T GIVE A SHIT.

GOD.

[ Woman Muttering ]

OKAY.

IT'S--

DON'T TRY.

HOW ARE YOU ?

ME ?

YEAH, YOU. I CAN'T THINK OF ANYTHING BUT--

NO, I'M OKAY.

IF THERE'S ANYTHING I CAN DO--

WE'VE BEEN EXPECTING IT. IT'LL HIT ME LATER.

I SAW HER.

WHO ?

YOUR MOTHER.

I CAME INTO THE ROOM. YOU WERE SLEEPING.

OH.

[ Sighs ] WELL, I GOTTA GET BACK...

'CAUSE MARIANNE'S PROBABLY FLIPPING OUT.

[ Sighs ]

[ Door Opens ]

MMM, SWEETHEART.

SHUMAI. JUST DELIVERED. IT'S FABULOUS. HAVE SOME. A LITTLE SNACK.

UH, NO, THANKS.

HMM ?

I TOLD ANN YOU'D BE ON TIME.

TIS CALLED. HE SAID BEFORE 10:00.

HE SAID YOU WERE RIGHT.

ABOUT WHAT ?

MMM, UNDERCOVER COP. NOT A NARC.

PARK MURDER. JEALOUS WAS STRAIGHT ON THAT.

YOU HEAR ANYTHING MORE ABOUT IT ?

MM-MM.

REMEMBER THE TIME THAT COP CALLED HERE,

WANTED TO KNOW IF WE HAD NOSE CANDY ?

[ Chuckling ] AND ANN SAYS-- ANN SAYS,

"JOHN CANDY ?

JOHN CANDY ?"

WHAT'S WRONG, BABY ?

HUH ? YOU LOOK LIKE SHIT. SOMETHING'S WRONG.

NO, IT'S NOTHING.

IT'S NOTHING.

YOU CAN'T FOOL ME. I CAN READ YOU.

THERE'S NOTHING TO SAY. YOU'RE LEAVING ME.

AFTER A FEW MORE MONTHS, SAYONARA.

YOU TOO... JOHN.

JOHN HOO-- JOHN LE-- UH, WHAT THE HELL WAS HIS NAME ?

I MEAN, IT'S NOT EXACTLY LIKE I GOT A PENSION PLAN.

THAT'S NOT FAIR. IS THAT WHAT YOU THINK ? YOU HATE COSMETICS.

I KNOW.

AND WHO EVEN KNOWS WHAT'S GONNA HAPPEN ?

I GOT A FRIEND-- A D.D.-- A GUY IN "DILAPIDARY."

I'LL INTRODUCE YOU. YOU HAVE TO PASS A--

WHAT IS HE TALKING ABOUT ?

- JIM. YOU KNOW, CRYSTALS, DIAMONDS. - ROBERT, PLEASE.

ANYTHING MORE ABOUT THE PARK MURDER ?

WHAT IS IT WITH THIS ?

STAY AWAY.

[ Phone Ringing ]

LOOK, IF YOU WANNA COME IN WITH US, FINE. WE CAN MAKE ROOM, RIGHT ?

IT'S NO BIG DEAL. THERE'S ROOM.

NO. NO.

IT'S NOT WHAT I WANT.

WELL, THAT'S WHAT I SAID.

[ Eddie On Answering Machine ] ANN, YOU GOTTA COME.

DAMN, DON'T ANSWER IT !

JUST LET IT CALL ALL DAY.

IT'S ALL RIGHT. I'LL HANDLE IT.

FINE. IF HE GIVES YOU ANY SHIT, FUCK HIM.

I'M SORRY IF I--

NO, FORGET IT.

DON'T FORGET ABOUT TIS.

ANN NEEDS THAT CONTACT.

GIVE IT A REST.

[ John ] ED. EDDIE.

[ Eddie ] FUCK YOU, YOU SCUM.

OH, FUCK YOU !

YOU LOWLIFE DEALER !

EDDIE, PERSONALLY, I DON'T GIVE A SHIT.

SELLING ME. YOU CREEP.

YOU CAN GO KILL YOURSELF. I DON'T CARE.

YEAH.

BUT YOU O.D. IN HERE, IT'S A PROBLEM FOR ME, UNDERSTAND ?

IT'S A PROBLEM !

I PUT A HEX ON YOU, MAN !

OH, FUCK YOU ! OH, FUCK-- FUCK YOU !

FUCK YOU !

PRICK.

WHAT ARE YOU DOING ? GOTTA GET PERMISSION ?

GOTTA CHECK WITH MAMA ?

NO, I'M CALLING YOUR BROTHER.

LAWYER UP IN BRONXVILLE ? I'M GONNA TELL HIM TO COME HERE.

YOU TOLD ME SO MUCH ABOUT HIM.

HEY, TOUR, YOU CAN'T DO THAT. PLEASE, I'LL GIVE YOU ANYTHING. I'LL GIVE YOU MONEY.

OW ! OW !

OH !

[ John On Phone ] MARTIN, PLEASE. THANKS.

HE DOESN'T UNDERSTAND.

I RECOMMEND HAZLETON. IT HAS THE BEST ALL-AROUND PROGRAM.

WHY ARE YOU DOING THIS TO ME ?

YOU'RE SUCH AN ASSHOLE.

MARTIN ? I'M HERE WITH YOUR BROTHER ED.

WHOSE SIDE ARE YOU ON, ANYWAY ?

THERE'S BEEN A MEDICAL EMERGENCY.

YOU'RE GONNA HAVE TO COME.

YOU FUCK !

YEAH, HE'LL BE HERE.

[ Siren Wailing In Distance ]

EVENING.

GOOD EVENING.

GOOD EVENING, SIR.

I'M HERE TO SEE TIS BRUG.

YOUR NAME, SIR ?

UH, JOHN LeTOUR.

UH, YES, SIR. MR. JOHN LeTOUR IS HERE TO SEE YOU, SIR.

CERTAINLY. PENTHOUSE, SIR.

THANK YOU.

TOUR.

THOMAS.

HI. PLEASE, COME IN.

THANKS.

TOUR !

EVENING, TIS.

JUST IN TIME. WE WERE OUT. NINETEEN, RIGHT ?

RIGHT.

THANK YOU.

THAT'S... 38, RIGHT ?

MM-HMM.

GOT ANY HUNDREDS ?

SOME. NOT THE WHOLE THING. YOU GOT HUNDREDS ?

YEAH.

I LIKE THAT ABOUT ANN-- ALWAYS TAKES THE TIME TO GRIND IT.

IF YOU'RE GOING TO DO IT, DO IT RIGHT. [ Chuckles ]

[ Door Opens ]

[ Tis ] LOOKS LIKE YOU COULD USE SOME HELP.

MARIE, THIS IS TOUR. YOU GOT ANY HUNDREDS ?

[ Door Closes ]

NOT THE TALKATIVE TYPE.

HAVEN'T SEEN HER FOR YEARS. YOU KNOW HER, DON'T YOU ?

WHY THEY CALLED ME ? TSK, WHAT A NIGHTMARE.

YOU WANT IT OR NOT ?

YEAH.

SEE YOU LATER.

RIGHT.

TELL ANN I MADE THAT PHONE CALL FOR HER IF YOU TALK TO HER.

BYE.

[ Door Closes ]

MARIANNE ?

[ Woman Screaming ]

[ Man ] OH, MY GOD !

[ Pager Beeping ]

[ Indistinct Chattering ]

[ Chattering Continues ]

[ Siren Wailing ]

[ Police Officer ] OKAY, BACK IT UP. BACK IT UP. COME ON.

[ Chattering Continues ]

ALL RIGHT, EVERYBODY. BACK UP, BACK UP, BACK UP. THERE'S NOTHING TO SEE HERE.

[ Pager Beeping ]

[ Driver ] WHERE TO ?

- WHAT ? - WHERE TO, SIR ?

WHERE ARE WE GOING ?

NOWHERE JUST YET.

JUST WAIT.

[ Siren Wailing ]

WANT ME TO WAIT HERE ?

YEP.

DOWNTOWN.

YES.

[ Engine Starts ]

[ Radio Announcer ] ALL NEWS, ALL THE TIME.

THIS IS 1010 WINS.

YOU GIVE US 22 MINUTES, WE'LL GIVE YOU THE WORLD.

HERE'S WHAT'S HAPPENING: THE DRAGNET IS STILL OUT...

FOR THOSE SEVEN PEOPLE WHO ALLEGEDLY MADE OFF WITH $600,000...

FROM THE CITY PROGRAM THAT WAS SUPPOSED TO RENOVATE OLD BUILDINGS.

IT'S CHARGED THE MONEY RENOVATED THEIR BANK ACCOUNTS INSTEAD.

MORE ARREST WARRANTS MAY BE ISSUED.

AND THIS JUST IN: A WOMAN HAS FALLEN TO HER DEATH.

POLICE ARE WITHHOLDING IDENTIFICATION, PENDING THE NOTIFICATION OF NEXT OF KIN.

THE INCIDENT HAPPENED ABOUT 10:00 P.M.

ACCORDING TO THE SOURCES ON THE SCENE,

THERE WAS NO ONE ELSE IN THE EXCLUSIVE GRACE TOWERS APARTMENT...

WHEN THE FALL OCCURRED.

IS THE SANITATION STRIKE OVER ?

THE MAYOR SAYS THE SUCCESSFUL CONCLUSION OF THE NEGOTIATIONS IS IMMINENT.

[ Car Horn Honks ]

[ Doorbell Rings ]

[ Teresa ] WHO IS IT ?

IT'S JOHN. JOHN LeTOUR.

CAN I SEE YOU ?

WHAT TIME IS IT ?

IT'S IMPORTANT, TERESA.

SO CALL. MAKE AN APPOINTMENT.

OPEN THE DOOR.

YOU'RE UP ANYWAY. TERESA, PLEASE.

DO I KNOW YOU ?

WE HAD A SESSION LAST WEEK.

WHAT DO YOU SEE ?

JOHN--

LOOK AT ME. PLEASE.

OKAY, JUST A MINUTE.

[ Sighs ]

I SEE DEATH.

SOMEONE I KNOW DIED TONIGHT.

THIS WAS NOT AN ACCIDENT. THIS PERSON WAS MURDERED.

AM I IN DANGER ?

WELL, THERE'S DANGER AROUND YOU. IT'S VERY CLOSE.

[ Yawns ] OH, GOD, I'M TIRED.

WHAT SHOULD I DO ?

I DON'T KNOW. I CAN'T SEE IT.

PLEASE. IS THIS IT ?

HAS MY LUCK RUN OUT ?

NO.

NO, YOU'RE FINE.

DON'T BE AFRAID. COME ON. GO HOME.

WH-WHAT DO I OWE YOU ?

NOTHING. FORGET IT.

JUST, UH, JUST LET ME SLEEP.

YOU'RE FINE.

[ Man ] NINTH PRECINCT.

UH, BILL RADONE, HOMICIDE.

HOLD ON.

RADONE.

UH, THIS IS JOHN LeTOUR. REMEMBER ME ?

YEAH. LAUNDROMAT. YOUR FATHER'S GOT BIG CONNECTIONS.

YOU TOLD ME TO ASK AROUND, TELL YOU SOMETHING YOU DIDN'T KNOW.

IT AIN'T MUCH, BUT IT'S SOMETHING.

GO ON.

A GIRL DIED LAST NIGHT. LEXINGTON AVE.

YEAH, THE JUMPER, DRUGGIE.

THE NEWS SAID SHE WAS ALONE IN THE APARTMENT WHEN SHE WENT OUT, BUT SHE WASN'T.

IT'S A COVER-UP. THERE WAS SOMEONE ELSE THERE.

WHO ?

[ Sighs ]

WHO OWNS THE APARTMENT ?

YOU THERE ?

THAT'S ALL I KNOW. YOU TOLD ME TO TELL YOU SOMETHING, I TOLD YOU SOMETHING.

I FEEL THIS DEEP DOWN TREMBLING

IN THE EARTH 'NEATH MY FEET

[ Knocking ]

SHAKES THE GREAT FOUNDATIONS I AWAKE FROM MY SLEEP

I TRUST MY LIFE TO PROVIDENCE

I TRUST MY SOUL TO GRACE

BUT NOTHING TAKES AWAY THE PAIN

I CAN'T FORGET YOUR FACE

♪ 'CAUSE IT FEELS

LIKE THE WORLD'S ON FIRE

[ Gate Shuts ]

[ Chattering ]

YES, IT FEELS

LIKE THE WORLD'S ON FIRE

RANDY. LeTOUR.

JEALOUS. S.O.B.'s.

♪ [ Hums ] REGGAE NIGHT.

[ Indistinct ]

HOW'D YOU GET IN ?

C.C.

YOU BUYING ?

HOW'S PRODUCT ?

HOW MUCH ?

NO. I GOT A PROBLEM.

I NEED A PIECE.

PIECE ? PIECE OF WHAT ?

PIECE OF CANDY ?

A GUN.

WHEN ?

NOW. ANYTHING.

AM I TALKIN' TOO FAST ?

HOW MUCH YOU SPEND ?

THE RATE.

WHAT DO YOU GOT ?

[ Speaks Spanish ]

[ Spanish Continues ]

YOU GOTTA TRADE. A DETECTIVE SPECIAL.

NOBODY WANTS IT. BOUGHT IT FROM A COP.

HOW MUCH ?

[ Spanish ]

FOUR, INCLUDING ME.

YOU'RE FUCKIN' ME.

SO WHAT ?

WHERE IS IT ?

SIGAME.

THE HUNDREDS. FRANKLINS.

HOW DO I USE THIS THING ?

IT'S A GUN, MAN.

YEAH, BUT IS THERE SOMETHING SPECIAL I GOTTA KNOW ?

[ Spanish Continues ]

[ Laughing ]

LOOK, I'VE NEVER USED ONE OF THESE BEFORE.

HOW DO YOU DO IT ?

SIMPLE.

PUT THE BULLETS IN, POINT IT AT THE BAD GUYS,

PULL THE TRIGGER AND THEY FALL DOWN.

[ Spanish Continues ]

[ Laughing Continues ]

VAYA CON DIOS.

ADIOS.

SOMEWHERE IN THIS FASCINATING

SHELL OF BLOOD AND BONE

I STRUGGLE THROUGH THE DAY TO DAY

I BRACE AGAINST THE STORM

THOUGHTS OF YOU CONSUME ME

LIKE AN OVERWHELMING TIDE

THERE'S SOMETHING IN THE AIR TONIGHT

IT WOULD DO NOT GOOD TO HIDE

♪ 'CAUSE IT FEELS

LIKE THE WORLD'S ON FIRE

YES, IT FEELS

LIKE THE WORLD'S ON FIRE

♪ [ Singer Vocalizing ]

♪ [ Vocalizing Continues ]

♪ [ Organ: Funeral Dirge ]

[ Hushed Chattering ]

[ Whispering ] EXCUSE ME.

[ Gasping, Weeping ] GOD.

[ Exhales ]

YOU OKAY ?

DID YOU GO TO THE POLICE STATION ?

SHE WAS BACK ON DRUGS.

REALLY BACK.

THEY'RE GONNA BRING HER HERE TOO.

I THOUGHT SHE WAS PLAYING FOR ATTENTION.

I DIDN'T KNOW.

YOU'RE NOT TO BLAME. YOU'RE NOT RESPONSIBLE.

LOOK.

DO YOU RECOGNIZE ANYONE ?

THAT'S TIS.

YOU KNOW HIM ?

HIS FATHER'S A LAWYER.

HE DID SOME TAX THINGS FOR MOM. HE WAS AT THE HOSPITAL.

[ Sighs, Sniffs ] WHAT IS THAT SMELL ?

OH, IT'S ME. COLOGNE.

I'M A SUCKER FOR THAT CHEAP AIRPLANE STUFF.

DID SHE MENTION HIM YESTERDAY ?

IT WAS HIS APARTMENT. WHAT ARE YOU THINKING ?

I DON'T KNOW.

SHE JUMPED.

I KNOW YOU LOVED HER, BUT SH--

I KNOW THIS IS GONNA SOUND TERRIBLE, BUT SHE WAS--

SHE RUINED EVERYTHING.

BAD LUCK.

[ Ann, Robert Chattering, Indistinct ]

[ Phone Ringing ]

SORRY ABOUT LAST NIGHT.

AH, JOHN, LOOK.

THE PRODIGAL SON.

SOMETHING CAME UP. T.C.T.E.

T.C. WHAT ?

TOO COMPLICATED TO EXPLAIN.

OH.

I GOTTA SHOW YOU THIS.

I'M 400 SHORT FROM LAST NIGHT. I'LL GET IT. YOU CAN TAKE IT OUT OF MY PAY.

BUT THIS IS FAMILY. ARE YOU SAYING THAT TO HURT MY FEELINGS ? IT'S NOT MONEY.

IT'S ALL RIGHT.

WE HAD A GRAPHIC ARTIST MAKE IT UP.

YOU KNOW, BILLY, FIVE TOWNS.

OH, SURE.

JUST... CLASSY. VERY "KATMANDU."

KATHMANDU.

WHATEVER.

NO, IT'S GOOD. I LIKE IT. IT'S NICE.

TIS CALLED TWICE.

WANTS YOU TO COME BY.

I DON'T WANNA GO.

SUICIDE AND ALL. I THINK WE SHOULD STAY AWAY.

CAN'T. HE'S THE CONNECT. I DON'T WANNA FUCK WITH THIS.

OH, COME ON.

- JOHNNY, IT'S BUSINESS. - LET ROBERT GO.

TIS DOESN'T DEAL WITH FAGS.

SINCE WHEN ?

SINCE, OH-- I-- HE JUST IS. SO HE'S A BIGOT. SO WHAT ? SO'S EVERYBODY.

I DON'T WANNA GO.

I GOT A BAD VIBE.

[ Sighs ] HE SAID YOU.

WHY ?

YOU GO. HE'S YOUR CONTACT.

HE IS.

YOU GIVING ORDERS ?

NO, I WASN'T.

COME WITH ME. THE TWO OF US.

SURE. WHY NOT ?

FOR OLD TIME'S SAKE, ANN AND JOHNNY.

STOP IT. YOU'RE BREAKING MY HEART.

ROBERT, CALL THE CAR.

IT'S GONNA BE SO STRANGE NOT DOING THIS.

I MEAN, I'VE HAD IT. I'M FED UP.

YOU'RE REALLY GONNA DO IT ?

YEAH.

YOU'RE REALLY GONNA QUIT ?

THINK SO. SEAL THIS THING WITH TIS, TURN IT OVER, PUT EVERYTHING INTO COSMETICS.

GOTTA TAKE CHANCES IN LIFE. NO RISK, NO GAIN, AS THEY SAY.

AND ANYWAY, I'VE GOT MY RETAIL CONNECTIONS.

[ Car Horn Honking ]

IT WAS GREAT WHEN WE STARTED OUT, THOUGH, WASN'T IT ?

YOU MEAN THE STREET DAYS ?

YEAH.

BEFORE DELIVERIES, WHEN YOU WERE STILL USING.

I SHOULD WRITE A BOOK.

DID I TELL YOU SOMEBODY ASKED, ACTUALLY, TO WRITE MY STORY ?

GHOSTWRITER. BUT, UM--

YOU KNOW, MY LAWYER FREAKED I EVEN TOOK THE MEETING. THAT PERSON IS IMPOSSIBLE.

EVERYBODY THINKS I'VE GOT SUCH A GLAMOROUS LIFE, BUT THEY DON'T KNOW.

I MEAN, YOU KNOW. GLAMOROUS ? GOD.

WELL, IT WAS, ACTUALLY, ONCE,

BEFORE CRACK CAME AND FUCKED EVERYTHING.

I GOTTA STOP AT MY PLACE FOR A SECOND.

WHY ? IT'S COMPLETELY OUT OF THE WAY. THEY'RE EXPECTING YOU.

I GOT A BAD VIBE ABOUT TIS.

CHILL ON THIS, WILL YOU ? IT IS ROUTINE.

I WANNA GET MY LUCKY JACKET.

OH. OKAY.

THAT TOOK YOU LONG ENOUGH. WHAT DID YOU DO, DOUCHE WHILE YOU WERE AT IT ?

ANN, YOU GOT SOME MOUTH ON YOU.

YOU DON'T WANNA KNOW WHERE IT'S BEEN.

WHAT IS THAT SM-- YOU HAVE COLOGNE ON ?

IT SMELLS LIKE THAT STUFF THEY GIVE YOU ON AN AIRPLANE.

IT'S FOR YOU.

UGH ! POO ! YOU SHOULDN'T USE IT.

IT'S GOT CHEMICALS IN IT. IT'S TERRIBLE FOR YOUR SKIN.

WHAT ARE YOU DOING ?

DO ME A FAVOR.

WHAT ?

DON'T ASK WHY. PROMISE.

PROMISE.

WHAT ?

IF ANYTHING SHOULD HAPPEN TO ME,

WRITE HER AND TELL HER.

SHE'S MY SISTER. HER HUSBAND'S IN SAN QUENTIN.

SHE WORRIES.

OKAY.

I THOUGHT WE WERE GOING TO TIS'.

WE ARE. HE'S HERE.

YOU CAN'T VERY WELL EXPECT HIM TO BE IN HIS APARTMENT AFTER WHAT HAPPENED YESTERDAY.

PLEASE STAY.

ALL OUR EYES HAVE SEEN

ALL OUR ARMS EMBRACE

ALL COMES CRASHING DOWN

ALL COMES FACE TO FACE

BEAST IS AT THE DOOR

THE BOOK IS OPEN WIDE

NOW TO SEAL MY FATE

NOW TO STEP INSIDE

TIS BRUG, PLEASE.

TIS ? THIS IS ANN.

YEAH, I'M HERE WITH TOUR.

OKAY.

OKAY ?

ANCIENT SHADOWS CROSS

WICKED AND DIVINE

ALL THAT LIVES AND BREATHES

ALL I LEAVE BEHIND

NOW YOU STAND ALONE

DISTANT FROM THE SOUND

[ Elevator Bell Dings ]

NOW THE DREAM CLEARS COME

ON THIS BARREN GROUND

VOILA !

THOMAS.

SO WHERE'S TIS ?

ANN.

I TOLD YOU GREASY FUCKS. I DON'T DEAL WITH GUNS.

WHEN I SEE A FUCKING GUN, I WALK ! HOW FUCKIN' DARE YOU ?

AND I DON'T KNOW YOU, YOU BEANER, BUT KISS MY FUCKING ASS !

THAT'S IT, TIS, YOU SHIT BALL ! WHERE THE FUCK ARE YOU ? I KNOW YOU'RE IN THERE !

GODDAMN IT ! LOOK, YOU TAKE A LESSON FROM THIS.

YOU WANNA DEAL WITH ME, YOU OWE ME A FUCKING APOLOGY.

COME ON. LET'S GET THE FUCK OUT OF HERE.

HOLD IT. STOP RIGHT THERE.

NO. SORRY ABOUT THE GUNS.

WHAT DO YOU THINK YOU'RE DOING ? THIS MACHO BULLSHIT.

THEY WERE--

THEY WERE FOR EMPHASIS. I WAS JUST TRYING TO MAKE A POINT.

- OH, PLEASE. - MY FUCKUP. I APOLOGIZE.

[ Speaks German ] ASSHOLES.

REALLY ?

WHAT A NIGHTMARE.

WE'LL TAKE CARE OF THAT THING TOMORROW. SAME TERMS.

AND... SORRY.

[ Scoffs ]

UH, GO ON. LEAVE HERE UPSET. I JUST NEED TO TALK TO TOUR A SECOND.

ABOUT THE POLICE MATTER, RIGHT ? TOUR AND I NEED TO GET OUR STORIES STRAIGHT.

SOMEBODY'S TALKING TO THE POLICE.

I'M SORRY, ANN. I JUST HAVE TO TALK TO TIS.

GO DOWN, AND I'LL MEET YOU AT THE CAR.

WE CAME TOGETHER. WE'RE LEAVING TOGETHER. COME ON.

THOMAS.

[ Gun Cocks ]

[ Tis ] DON'T BE STUPID. GET OUT. LEAVE.

I HAD NOTHING TO DO WITH MARIANNE.

SHE JUMPED. SHE WAS THERE, THEN SHE WAS GONE.

NOTHING WILL HAPPEN TO TOUR.

GO ON, ANN.

FIRE !

FIRE ! FIRE !

- [ Ann ] FIRE ! FIRE ! - [ Fire Alarm Ringing ]

[ Grunting ]

NOW THE HARM EXPOSED

EACH BELOVED FACE

WRITTEN IN THE STARS

LOVE AND DEATH EMBRACE

STAGGERED BY THE WAY

THIS CONFINING DARK

WATCH YOUR DREAMS BURN DOWN

TEARS THEM FROM YOUR HEART

CRIES OF SILENCE RAGE

NOW OUR LIVES COLLIDE

WHERE'S THIS MAGIC PLACE

WHERE SORROW DIES

[ Alarm Continues ]

TOUR... DON'T, DON'T BE CRAZY.

S-STOP NOW.

JUST STOP, PLEASE.

TOUR, BELIEVE ME.

I-- I DIDN'T--

I DIDN'T HAVE ANYTHING TO DO WITH--

TEAL.

JONES.

AND... LeTOUR.

HI.

HI.

[ Gate Closes ]

WE GOT 20 MINUTES.

YOU LOOK TERRIFIC.

I LOOK RESPECTABLE.

SO WHAT'S THE NEWS ?

SENTENCING'S SUPPOSED TO BE IN TEN DAYS.

AND, BECAUSE OF CIRCUMSTANCES AND OUR COOPERATION,

THEY SAY IT WON'T BE MORE THAN FIVE YEARS.

MAYBE SEVEN.

IT HASN'T BEEN SO BAD.

IT'S A RELIEF, IN A WAY...

SO FAR.

I'VE BEEN... WRITING.

AND READING.

I LOVE YOUR LETTERS.

GOOD.

I DIDN'T KNOW THAT YOU COULD WRITE LIKE THAT.

HOW'S BUSINESS ? IS IT STILL AKASHA ?

IT'S STILL AKASHA.

WELL, ROBERT QUIT.

HE WENT BACK TO DEALING. HE--

WELL, I GUESS HE THOUGHT HE WAS GONNA MAKE MORE MONEY AND WORK LESS.

SO IT'S LUCKY I GOT MIXED UP IN THE INVESTIGATION...

'CAUSE NOW I REALLY HAVE TO GO THROUGH WITH...

THESE COSMETICS AFTER ALL.

DID WE EVER FUCK ?

[ Gasps ] WHAT ?

[ Both Laughing ]

YOU KNOW. MAKE LOVE.

THERE WAS THAT CHRISTMAS PARTY WHEN EVERYBODY GOT SO STONED AND--

NO.

NO.

YOU CAME OVER AND CRASHED AT MY PLACE ONCE, AND WE SLEPT TOGETHER.

WE WERE NAKED.

MM-HMM.

BUT--

WE TRIED.

[ Chuckles ]

I WAS THINKING ABOUT IT, AND...

I REALIZED WE NEVER REALLY DID.

IT'S ONE OF THE THINGS I THINK ABOUT.

ONE OF THE THINGS I LOOK FORWARD TO.

I'VE BEEN LOOKING FORWARD.

ME TOO.

STRANGE HOW THINGS WORK.

ALL OUR EYES HAVE SEEN

ALL OUR ARMS EMBRACE

ALL THAT LIVES AND BREATHES

EACH BELOVED FACE

STANDING AT THE DOOR

THE BOOK IS OPEN WIDE

NOW I SEAL MY FATE

NOW I STEP INSIDE

♪ [ Singer Vocalizing ]

♪ [ Vocalizing Continues ]

The Description of Light Sleeper